AK Gençliğin Buluşma Noktası
Başarı Merdiveni Başarı adına herşeyi burada paylaşıyoruz.


Cevapla
Stil
Seçenekler
 
Alt 04-25-2009, 22:51   #1
Kullanıcı Adı
NS
Standart Etkili İletişimin Temel Taşı: DİNLEMEK
ETKİLİ İLETİŞİMİN TEMEL TAŞI: DİNLEMEKHer gün fikirlerimizi ve duygularımızı paylaştığımız kişilerle aramızda bu tip yanlış anlamaların ve diyalog bozukluklarının olmaması için, etkili iletişim tekniklerini ve iyi bir dinleyiciyle kötü bir dinleyici arasındaki farkları tam anlamıyla anlamış olmamız gereklidir. Aşağıda tipik bir iyi dinleyici ile kötü dinleyicinin özellikleri sıralanmaktadır. Siz hangi gruba giriyorsunuz?



İyi bir dinleyici;



1. Sürekli göz teması kurar.
2. Karşısındaki kişinin sözel veya davranışsal mesajlarını iyi değerlendirir.
3. Sabırlıdır ve konuşan kişinin sözünü kesmemeye özen gösterir.
4. Karşısındaki kişinin yanıtlarına sözel ve davranışsal yanıtlar verebilir.
5. Karşısındaki kişinin anlattıklarını sorular sorarak daha ayrıntılı anlamaya çalışır.
6. Konuşulan konuyu özetler ve kendi cümleleriyle doğru şekilde ifade edebilir.
7. Karşısındaki kişi ile empati kurabilir.
8. Karşısındaki kişinin konuşmasını ilgiyle dinler.
9. Dinlemek istediğini ve ilgilendiğini karşı tarafa hissettirir.
10. Eleştiri yapmaz ve yargılayıcı değildir.
11. Açık görüşlüdür.



Kötü bir dinleyici ise;



1. Konuşmacının sözünü keser.
2. Konuşan kişi ile göz teması kurmaktan kaçınır.
3. Çevresinden etkilenir ve çok çabuk dikkati dağılır.
4. Konuşmacıyı dinlemez ve söyledikleriyle ilgilenmez bir tutum içindedir.

5. Konuşulan konuyu değiştirir.
6. Yanıtları her zaman yargılayıcı bir üsluptadır.
7. Dar görüşlüdür ve karşısındaki kişiyle empati kuramaz.
8. Dinlemek yerine konuşmayı tercih eder.
9. Sürekli tavsiye vererek karşıdaki kişiyi rahatsız eder.
10. Dinlemek için hiç zamanı yoktur ve konuşmaları kısa keser.



Karşınızdaki kişiyi dinleyebilme yeteneğine sahip olmanız ve bu yeteneğinizi geliştirmeniz, kariyer hedefleriniz için de oldukça faydalı olacaktır. Yapılan araştırmalara göre kadrolu çalışanların zamanlarının %30’unu, müdürlerin %60’ını ve direktörlerin ise %75’ini dinlemeye ayırdıkları ortaya çıkmıştır. Bu oranlar bireylerin kariyerlerinde yükselmeleriyle etkili birer dinleyici olmalarındaki paralelliği direk olarak ortaya koymaktadır.



Aktif bir dinleyici olmak için, öncelikle karşınızdaki kişinin ne anlatmak istediğinden emin olmanız gerekmektedir. Karşınızdaki kişinin hangi durumlarda sinirleneceğini nelere sevineceğini ve ne tip durumlarda daha etkin bir diyalog geliştirebileceğinizi bilmek, daha iyi bir dinleyici olmanızda size yardımcı olacak noktalardır. Çevreniz iletişim kurarken yaptığınız hataları sizden daha hızlı ve etkin bir şekilde analiz edeceğinden, onların görüşlerine değer vermeniz her zaman için size yarar sağlayacaktır. Bu konu hakkında kitaplar okumak, seminerlere ve konferanslara katılmak kendinizi geliştirmek için yapabileceklerinizden bazılarıdır.



İyi bir dinleyici olmak zaman ve çalışma isteyen bir süreçtir. Gerek aile gerek iş hayatı açısından oldukça önemli olan iletişim kabiliyetini güçlendirme sizi başarıya götürecek önemli bir nokta olacaktır.

 

NS isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı





2007-2023 © Akparti Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.




çarşamba çilingir webmaster blog Pendik Oto Ekspertiz çarşamba pasta