![]() |
#1 |
![]() ALEVİLİK İSLAM İÇİ Mİ İSLAM DIŞI MIDIR?
Konuya girmeden önce şunu söylemekte yarar var! İnsanlarımız okumaktan çok, görsel medyay dinleme eğilimlidirler. Halbuki okunan bilincimizde kalıcıdır. Bir nevi pratik yapmaya benzer… Konumuza başlarken, yazımın başlığı ile ilgili, alevi-kızılbaş, dedlerine pirlerine vede siyasi organizasiyon önderliği olup, alevi yol erkanını sürdürenlere. Her nedense bir türlü kesin bir cevap almış değilim. En son bir kaç gün evimde misafir ettiğim, Pir Ali Haydar Cilasuna kadar buna benzer sorular sordum. Sadece bu sorduklarıma, yanıtını son dönemlerde yaptığı (cd) de soruma ? Yakın değerlendirme yapmıştır. Bu son yıllarda, islam dinine mensup, bir kesim Aleviler bizim din kardeşlerimizdir derken neyi kastediyorlar acaba? Bir tarafta alevilerin kestiği yenmez, Alevilere kız alıp vermek caiz değildir diyen muaviye ve şehyullislam din bezirganlar, onlarda mı takkiye yapmayamı başladılar! Alevilik eski aşiret büyücülüğü Dini gibi sunulamaz. Sosyolojik anlamda bir din beş olgudan oluştuğunu ilahyatçılarda beyan etmektedirler. Bir allaha inanmak, bir peygamberin olması, ibadet etmek, beşincisi saliklik (yani din Birliği) nin olması gerekiyor! Bunların hepsi islammiyette mevcuttur. Hata şeriat islamın ana merkezidir, eşedunilallah eşedun abtuhl resullaha dedin mi müslümansın. Kerbela (kerp-bela) özeleştirisini vermeyen fetvacı muaviye ve şeyulislam ve takkiye yapan aleviler, nasıl oluyorda kardeş oluyorlar. Bunu anlamakta şaşılacak zor bir şey yok! Fakat sizin nereniz islama benziyor? Siz islamız diyorsanız, karşıdaki islam kim? Geleceğin nesli bu gelişen modern çağda sizi sorgulayamıyacaklar mı? Şiilik imam caferi sadık’ın mehzebidir. Şiiler bismilah rahmanı rahim alluyuh veluyullah derler, ve şiiler kuran okurlar namaz kılarlar fitre zekat vs…kendini zincirlerler! Ayrıca caferi sadık, öğrencisi olan imam Şaffi’ye kızını vermiştir. Peki Anadolu ve mezopotamyada yaşayan aleviler neden islamın özüde içide biziz der. Namazda bizim aslında, ama Hz. Ali camiide öldürüldüğü için namazı bıraktık der. Hz.Hüseyin olayı kızılbaş-aleviler arasında yeri büyüktür. Büyük önem verirler! Aleviler her dönem devlet ve iktidar olmaya çalışan, egemen güçlere, gerek osmanlı, gerek T.C nin altyapısını oluşturmuşlardır. Osmalı imparatorluğunun yeniçeri ocağını, ve T.C Pol-der asakeri ve polis gücünü aleviler oluşturmuştur. Ne zaman ki buralarda güc makam mevki erki haline geldiyseler köküne kirbit suyu yakmışlardır. Laik bir devlet veya güç, dine inanç guruplarına, para vermez, dinle arasına mesafe koyar. Kiliseye camiye, cem evlerine, sinagoklara benzeri inanç, ibadethaneye yatırım yapmaz. Hiç bir ulusal merkezi otorite, din üzerinde tahaküm kuramaz. Kurarsa ne olur? Dinler siyasallaşır. Alevilik kendi yörüngesinde çıkmaktadır bence? 17 başlı alevilik türemştir. Çoğuda makam mevki ve rant peşinde.! Günümüzde bir hayli alevi organizasiyonlar var. Bende bir dönem bu siyasi organizasıyonlardan birinin yönetim kurulu üyeliği yaptım. Fakat buna rağmen yaşamımda, dik durup dik konuştum. Kendi emeğimle çabamla olanaklarım dahilinde bir çaba gösterdim! Fakat siyasetleri tükenenler, hernedense alevi kuluşları, limanına demir atmış hepsi? Alevilik kendini yargılamalıdır. Eğer insanı kendi merkezine koyuyorsa ki öyle deniliyor, o zaman insanidir. En büyük okunacak kitap insandır deniliyorsa eğer, bu güzergahta değil de hurafeler güdümünde yürütülen bir Alevilik var! Bir dönem yönetim kurulu üyesi olduğum, kuruluşun kongıresi olduğunda, kendi adını değişme kararına gitiğinde, delegeler tarafında, çeşitli isimler önerilmişti. Demokrat, yok libarel, muhafazakar vs.. Alevilik bir inançtır sonuçta, böyle bir şey olmaz dedim. Pirler kurulunda ve yönetiminde olanlar cevaben, hiristiyan Demokrat partide var cevabıyla beni susturmuşlardı. Değerli insanlar bir inancın demokrat liberal muhafazakar vs.. Olmaz. Ve o kuruluş siyasal idolojik bir harekatin ekseninde yürüyor ve o harekat bir ulusal mekez ise aidiyatı var demektir! Alevilerin bulunduğu tüm ülkelerde, ve hatta diğer inaçlarında dahil, hepsinin demokratik ana yasa hakları olmazsa olmaz bir gerçektir. Bunun altını çiziyorum Burda kimi kesimlerde, aleviliği değerlendirirken, sanki alevilik zerdüşt inancı dışında başka inançlardan etkilenip harmanlanmamış gibi, tek yanlı bir değerlendirme hatasına düşüyüyorlar. Kızılbaş-aleviliğin yaradılış felsefesine göre, başlangıçta kaos vardır. Ne gök nede yer vardır. Kaos içinde bir yeşil kandil vardır. O kandil nurdur. Bütün mevcuduat yani varlık, orda saklıdır. Sonsuz öncesi olarak kızılbaş-alevilik, nokta-I vahit demektedir. Eğer Aleviliğe bağımsız bir inanç diyecek olursak, gelin herhangi bir gücün yedek vagonu veya lokomotifi olmadan özgürce hoşgörü ortamında gereklerini oluşturup yapalım. Şu dizelerle yazımı noktalıyorum: Ben Tanrıyı sevdiğim insanların gözlerinde görürüm! Hürmet ve sevgilerimle Yazar: (Garip) İsmail Güner / isviçre alıntıdır.....
![]() Konu Duygu'Seli~ tarafından (04-30-2009 Saat 16:40 ) değiştirilmiştir.. |
|
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|