AK Gençliğin Buluşma Noktası
Sağlık Sağlığımızla ilgili bütün paylaşımlar bu bölümümüzde.



Cevapla
Stil
Seçenekler
 
Alt 07-23-2009, 07:51   #1
Kullanıcı Adı
Necip Fazıl
Standart Doktorla hastanın arasına teknoloji girdi
Hayatın hemen her alanına yenilikler getiren teknoloji, doktor ile hastası arasındaki ilişkinin biçimini de değiştiriyor ve doktorlar ile hastalar, bazı konularda görüşmelerini yüz yüze değil, internet üzerinden yapıyor.


22 Temmuz 2009 10:55

Manhattan Araştırma Merkezi tarafından yapılan ve internette yayımlanan rapora göre, ABD'de doktorların yüzde 39'u hastalarıyla internet üzerinden görüştüklerini, yüz yüze görüşme ve muayene gerektirmeyen konularda online iletişimin avantajlarından yararlandıklarını belirtiyor.
Araştırma, doktorların randevu alma, laboratuvar sonuçlarını değerlendirme, muayene gerektirmeyen basit konularda danışma hizmetlerini internet üzerinden yapıp, zamandan tasarruf etme yoluna gittiklerini gösteriyor.
İzmir Tabip Odası Başkanı Suat Kaptaner, konuyla ilgili AA muhabirine yaptığı değerlendirmede, hastayla doktor arasında internet üzerinden yürütülecek ilişkinin ''acil ve çok sınırlı olgularda'' avantaj sağlayabileceğini belirterek, karşılıklı zamandan tasarruf etmek adına ''online'' diyaloğun artırılmasının çok hatalı sonuçlar doğmasına da neden olabileceğini kaydetti.
Teknolojinin hayatın her alanında olduğu gibi, tıpta ve iletişimde yeni sayfalar açtığını ifade eden Kaptaner, bir doktorun sürekli kontrol ettiği hastasıyla görüşerek ilaç düzenlemesi yapmasının ya da acil durumda bir hastanın ambulansla giderken, internet aracılığıyla en uygun hastanenin belirlenmesinin büyük kolaylıklar olduğunu belirterek, şöyle konuştu:
''Öte yandan, teknoloji artıkça, hekim ile hastası arasındaki insani ilişkinin boyutu zedelenebilir, buna çok dikkat etmek lazım. Doktor-hasta ilişkisindeki empatinin korunması şarttır, neticede hasta da doktor da insandır ve çok sınırlı, acil olgular dışında ilişkilerin yüz yüze yürütülmesi daha sağlıklıdır.''
Kaptaner, Türkiye'de artık birçok hastanede uygulanan internet üzerinden randevu alma gibi uygulamaların pratikte yarar sağladığını belirterek, teknolojiyi ''olağan sağlık hizmetini geliştirici yönde'' kullanmak gerektiğini söyledi.
Bazen teknolojiyi yaşamın içine katmak için büyük harcamalar yapıldığını, ancak harcamalar ölçüsünde verim alınamadığını ifade eden Kaptaner, Ankara'da büyük kaynak ayrılarak hayata geçirilen merkezi randevu sisteminin etkin çalışmadığını ileri sürdü.
Kaptaner, teknolojinin avantajlarından yararlanan bir projeyi hayata geçirmeden önce ülkenin koşulları, insani boyut, mevcut kaynaklar gibi unsurların da göz önünde bulundurulması gerektiğini söyledi.

AA

 

Necip Fazıl isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı





2007-2023 © Akparti Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.



Bulut Sunucu Hosting ve Alan adı
çarşamba pasta çarşamba bilgisayar tamircisi