![]() |
#31 | |
![]() Alıntı:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
![]() aktuhan kardeş tabiki yani namaz kılan ibadetini yapan işi yirtar bizimkisi kışın havada biraz daha sıkısıkıya giyinmek anlıonmu |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
![]() Alıntı:
VE varisleride mürşidi kamillerdir.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
![]() Anlamadım kimin varisleri mürşidi kamillerdir? (sanırım bu yetişmişlerin önderi anlamına geliyor)
Bir şey rica edeceğim bu arada. Kullanılan sözcükler çok ağır, anlaşılması zor Arapça sözcükler oluyor genelde. Bu sözcükleri bilen arkadaşlar bunların karşılığı olan ve anlaşılması nispeten daha kolay olan sözcükleri de biliyorlardır sanırım. Daha sağlıklı bir tartışma ortamı için bu konuya dikkat edilirse şahsım adına çok sevinirim. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
![]() mürşitler peygamber soyundan gelir ve saygı duyulması gerekir
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
![]() Zaten iletimin ilk cümlesi bununla ilgili idi. Saygı duymadığımı filan söylemedim ben. Saygı tabi ki duyuyorum. Ama şu da bir gerçektir ki ben herkese saygı duyarım. Bu kişi Peygamber soyundansa daha bir saygı duyarım o başka. Benim söylemek istediğim şu:
Ben kendime Hz.Muhammed ve Kur'an dışında bir yol gösterici daha seçmeyerek, ona bağlanmayarak "şeytanın müridi" olduğum iddiasını kabul etmiyorum ki bunu iddia etmek bence İslami anlamda altından kalkılması imkansız bir yükün altına girmek demektir. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
![]() evet ama sizin görüşünüz bu ama bilmediğini bilenden öğreneceksin...
okuldada kitap veriyorlar eline ama öğretmen açıklama yapıyoki anlaman için |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
![]() Tasavvuf, bütün benliği ile Allah yoluna bağlanmaktır. Bu yol, sünnet-i seniyyeye uymaktan başka bir şey değildir. Her şeyi ile dinin hizmetçisidir; dinin geçek yönünün anlaşılmasına ve gerçek hâliyle yaşanmasına hizmet eder. Bütün zevkler, vecdler, keşifler, kerametler, hâller, sadece dinin anlaşılmasına destek ve güzelce yaşanmasına birer delil yapılmalıdır. Bu yolda böyle şeyler istenmez, beklenmez, düşünülmez. Ancak bir hikmet gereği verilirse, edeplice alınmalı, mahcup olarak tevazu ile kabul edilmelidir. Bu şeyler övünmeye değil, şükre sebep yapılmalı; nefsin keyfine değil, dinin inkişaf ve hizmetine vesile edilmelidir
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
![]() Tasavvufa dışarıdan bakanların anlamakta güçlük çektikleri bir mesele de mürşide teslimiyettir. Özellikle tasavvuf ehlinin mürid-mürşid ilişkisine, ölü ve yıkayıcısı ilişkisini örnek göstermeleri itirazlara sebep olmaktadır...
Tasavvuftaki mürşide teslimiyetin karakteri ve sınırları gerçekte nedir? Bu teslimiyetin insan iradesinin reddi anlamına geldiğini söyleyenler haklı olabilir mi? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
![]() Alıntı:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|