12-05-2009, 18:46
|
#1
|
|
Darbe olmaması için;TSK MSB'ye bağlanmalı ve Anayasa'nın 6.maddesi değiştirilmelidir
- Anayasa'nın 6.maddesindeki '' Egemenliğin yetkili organlar eliyle '' kullanılması düzenlemesinden genelkurmay başkanlığın anayasal yetkileri bulunduğuu yanlış kanısını da ortadan kaldırmak için yetkili organların açıkça YASAMA-YÜRÜTME-YARGI olduğu belirtilmelidir.
- Ordu'nun parlementer gözetim ve denetim esasları anayasa ve kanunlarda belirtilmeli,kurumun şeffaf,hesap verebilir ve denetlenebilir olması MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI üzerinden sağlanmalıdır.
Ordu demokratik siyaseti ve toplumu kendi ideolojisinde yapılandırma ve koruma yetkisi görmüştür.Subaylardaki darbe ve cuntalaşma eğiliminin değişmemesi ve yüksek rütbelere gelenlerin bizzat bu darbeyi gerçekleştirmeleri bunun kanıtıdır.
- TSK'nın eğitim müfredatı,Demokratik,hukuka ve manevi değerlere saygılı ve sivil oteriteye tabi olmalıdır.
Genelkurmay başkanını güçlendiren ve kurumsal olarak siyasi ve özerkliğini sağlayan 1970 tarihli 1324 ve 1325 sayılı kanunların değiştirilmesi gerekmektedir.
1324 sayılı kanun- Genelkurmay başkanına savunma politikasının belirlenmesi,askeri bütçe hazırlama,istihbarat toplama,içgüvenlik ve terfi gibi yetkiler tanınmıştır.(DEĞİŞTİRİLMELİDİR)
1325 sayılı kanun- MSB'nin yetkileri alınmış,bakanlık sadece lojistik destekle görevlendirilmiştir.MSB'de bürokrasi askerlerden
oluşturulmuştur(DEĞİŞTİRİLMELİDİR)
- Demokratik rejimlerde yetkiler MSB'ye ait olup bakan sivil teknik kadro ile çalışır.Askeri bütçeyi'de bu sivil kadro hazırlar.Genelkurmay başkanı MSB'ye bağlıdır.Tüm faaliyetlerin sorumluluğu siyasi oteriteye aittir.Askeri konularda her açıklamaya siyasi oterite olarak MSB yapar.Yeni bir kanunla MSB'nin yetkilendirilmesi,genelkurmay başkanı ve kuvvet komutanları MSB'ye bağlanarak siyasi irade ile ilişkilendirilmesi gerekir.
- MGK,askeri mahkemeler,disiplin mahkemeleri,askeri yargıtay ve ayim ANAYASAL ORGAN olmaktan çıkarılmalıdır.Hukuki bir güvencesi olmayan disiplin mahkemeleri kalıdırlarak askeri mahkemelerin görev alanı sadece askeri suçları yargılayacak şekilde düzenlenmeli,bu mahkemeleri işleyişine sivil mahkemeler katılmalı,temyiz denetimini ise SİVİL YARGITAY yapmalıdır.
Askerleri ilgilendiren idari işlem ve eylemlerin sivil yargısal denetimini engelleyen ve kurum içinde bu işlemleri adil yargılanma hakkına aykırı bir şekilde denetleyen AYİM kaldırılmalıdır ve görev idari yargıya verilmelidir.
- Ordu'nun harekat yeteneği ve teknolojik imkanı yüksek profesyonel bir güce dönüştürülmesi zorunludur.Askerlik her aşamada profesyonel bir meslek olmalıdır.Barış zamanında az sayıda asker barındıran ordu savaş zamanında seferberlik yapılarak hızlı bir şekilde desteklenmelidir.Asker sayısının azalması ile general sayısı da azaltılmalıdır.Tuğgenerallikten orgeneralliği kadar devam eden imtiyazların halkın vergileri ile oluşan bütçeye yük oluşturduğu ve terfiler sırasında çatışmanın hizipleşmelere neden olduğu açıktır.
- Ordu'nun parlementer gözetim ve denetim esasları anayasa ve kanunlar ile belirtilmeli,kurumun şeffaf,denetlenebilir ve hesap verebilir olması MSB üzerinden sağlanmalıdır.(mit,polis,jandarma) içinde geçerlidir.
- OYAK gerçek bir sosyal güvenlik kurumuna dönüştürülmeli,askerin ekonomi üzerinden siyasi bir güç olması engellenemelidir.
- İç hizmet 35.madde'ye TSK'nın dış güvenliğine vurgu yapılarak değiştirilmelidir.
- Anayasa'nın 6.maddesindeki '' Egemenliğin yetkili organlar eliyle '' kullanılması düzenlemesinden genelkurmay başkanlığın anayasal yetkileri bulunduğuu yanlış kanısını da ortadan kaldırmak için yetkili organların açıkça YASAMA-YÜRÜTME-YARGI olduğu belirtilmelidir.
|
|
|