Günümüz dünyasında mesaj iletmek kavramının yalnızca sözlü veya yazılı olması gerekmez. Örneğin bir miting alanındaki kalabalığın Filistin bayrakları sallamasıda bir mesajdır. Psikolojik bir savaştır. Dünya kamuoyunda biz bu kadarız,karşıyız,zihinlerinizi kontrol edin mesajıdır. Boykotta aynı şekildedir. Türkiye 72 milyonluk bir ülke. Bu demek oluyor ki her 4 yetişkinden biri boykot etse yaklaşık 6-7 milyona tekabül ediyor. Ekonomik mallardaki satış sayısının 6-7 milyon düşmesi ve bunun ağırlığının Türkiye'den olması başlı başına bir mesajdır.
Benim şahsi fikrim boykot yalnızca Türkiye sınırları içersinde kalmamalıdır. Tüm İslam dünyasında yayılmalıdır ki "mesaj" o kadar kuvvetli olsun. Hatta yapılan katliamlara karşı duran Avrupa'da az bi destekte bulunsa çok olumlu sonuçlar elde edilebilir.
|