![]() |
#1 |
![]() Çelişki gibi görünsede, barutun icadı, ruhun çıplak fizik güç üzerindeki hakimiyetini kuvvetlendirmiştir. Barut maddi bakımdan zayıf olanlara bir fırsat sunmaktadır, yeterki ruh ve cesaret sahibi olsunlar
İZZETBEGOVİÇ
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
#2 |
![]() Paradokslar var. Eğer gece olmasaydı yıldızlı gökyüzünün muhteşem manzarasından mahrum kalacaktık. Dolayısıyla ışık bizi " görmekten " mahrum bırakırken karanlık görmemizi sağlamaktadır.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Sarhoşlar arasında ayık bir adamın bulunması komik bir durumdur. Çünkü sarhoşlar topluluğunda sarhoşlar çoğunluktadır ve normalliğin ölçüsünü onlar koyar. Böyle bir toplulukta ayık bir adam anormal görülecektir.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Bir keresinde Ivo Andric'e, eğer çok kısa bir mesaj vermesi istenseydi en önemli mesajının ne olacağı soruldu. O şöyle dedi: "Sarhoş olma" Andric, eğer insanlar içmeyi bırakırlarsa birçok başka kötlüğünde ortadan kalkacağına inanmıştı. Aynı yazar yine şu vurguda bulunur: "İnsanlar alkolün nekadar zararlı olduğundan bahsederken ikna edici sayısız misal verirler. Bir doktor onun sağlık için ne kadar zaralı olduğundan bahseder; bir sosyal hizmet uzmanı alkoliklerin ailelerinin sorunlarından, boşanmalarından, mutsuz çocuklar ve yıkılmış yuvalardan bahseder; kamu görevliisi iktisadi kayıplardan bahseder; ilaahir...
Fakat bir gerekçe, belki de en önemli gerekçe ihmal edilir. İNSAN ŞEREFİ. İnsanlara şunu söylemek istiyorum: Kendi hatırınız için içmeyin, kendinizi alçaltmayın. "Yorumum: Alkolle ilgili yasaklamanın dini bir yasaklama haline gelmesinin sebebi muhtemelen budur. Çünkü din, bu zarar ve fayda hesabına kayıtsız kalabilir, fakat insan saygınlığının ihlaline kayıtsız kalamaz.. İZZETBEGOVİÇ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Melankoli bir nefs meselesi değil bir ruh meselesidir. Bu nedenle o, daima psikiyatristlerden ziyade filozofların ve şairlerin ilgisini çekmiştir.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Karizması olan birşey varsa, bu , ızdıraptır..
(ızdırabın karizması) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Güçlü şahsiyetler olabilir, sadece içinde faaliyette bulundukları toplum veya çevre zayıf olduğu için güçlü olan şahsiyetler.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Karanlığa alışmış olan köstebekler ışığa müsamaha gösteremezler. Onlara göre karanlık normal durumdur, ışık ise gayri tabii ve tahammül edilemez birşeydir. Bazı insanlar onlara benzer. Karanlığa alışmışlardır, ışıktan hoşlanmazlar.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Feminist hareketin argümanlarından biri, kadının günümüze dek kendisini anne olarak ifade ettiği , şimdi ise kendisini bir şahsiyet olarak ifade etme zamanının geldiği şeklindedir. Onların muhakemesine göre anne ve şahsiyet zıt terimlerdir. Birilerinin bunu bana açıklamasını isterdim. Hep şahsiyetle annelikten daha şahsi ve daha zengin bir şey olmadığını, anneliğin muhteşem bir şahsiyet olduğunu düşünmüşümdür. Feminist diyalektik karıştırmaktdır..
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Baharatın yemeğin yerini tutmaması gibi süslemede muhtevanın yerini tutmaz . Bir kültürde muhteva çözülüp şekil haliniz alırsa bu durumda kesinlikle o kültürün çöküşüne ve yok oluşuna şahit oluyoruz demektir.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|