AK Gençliğin Buluşma Noktası

Cevapla
Stil
Seçenekler
 
Alt 04-30-2012, 23:46   #1
Kullanıcı Adı
manifesto
Talking Cemaat nereye THY oraya :)
http://www.odatv.com/n.php?n=cemaat-...aya-3004121200

Şaka değil gerçek
Bunu haber yapmışlar


THY yeni dış hat açarken tercihini, cemaat okullarının olduğu ve TUSKON’un yöneldiği ülkelerden yana kullanıyor.

Son yıllarda açılan hatların çoğunluğu TUSKON’un yöneldiği pazarlar ve Fethullah okullarıyla çakışıyor. Uzmanlar, açılan yeni hatlarda doluluk oranlarının düşük olmasına dikkat çekerek, kârdaki büyük düşüşü buna bağlıyorlar.

Türk Hava Yollları’nın (THY) son yıllarda açtığı yeni yurtdışı hatların büyük çoğunluğunun Fethullah Gülen’e yakınlığıyla bilinen işadamları derneği TUSKON’un (Türkiye İşadamları ve Sanayiciler Konfederasyonu) yöneldiği ve cemaat okullarının olduğu ülkelerden oluştuğu ortaya çıktı. THY’nin yeni sefer koyduğu ülkeler arasında Tanzanya, Uganda, Etiyopya, Kenya, Gana, Bangladeş, Nijerya, Yemen, Senegal,Sudan gibi ülkeler dikkat çekiyor. THY’nin geçtiğimiz günlerde açıkladığı bilançosunda da net kârının 4 yıl içinde 1 milyar 314 milyon TL’den 19 milyon TL’ye düştüğü ortaya çıkmıştı. Uzmanlar, açılan yeni hatların verimsiz olması nedeniyle kârın düşmesinde önemli etken olduğunu belirtiyorlar.

Ölçü verimlilik değil

THY’nin yeni dış hatlar açarken tercihini Fethulahçı okulların olduğu ve TUSKON’un yöneldiği ülkelerden kullanmasının, kârın erimesinin nedeni olduğu belirtiliyor. THY’nin koyduğu yeni seferlerin birçoğunun düşük kapasite ile çalıştığı bunun da zarara neden olduğu ifade ediliyor. Havayolu uzmanları, dış hatların iç hatlara göre daha kârlı olduğunu, her havayolu şirketinin açacağı yeni sefer için ilk önce hattın kapasitesine baktığını belirtirken, sefer konulacak yer için uçaklarda yüzde 50’nin üzerinde doluluk oranı arandığını vurguluyorlar. Uzmanlar, THY’nin son dönemde açtığı yeni hatlarda ise verimlilikten çok cemaat faaliyetlerinin ölçü alındığına dikkat çekiyorlar.

Bir otelci,yıllardır istemelerine karşın doluluk oranı yüksek olacağı kesin olan Antalya’dan Londra’ya sefer koyduramadıklarını,buna karşılık,yüzde 20 gibi çok düşük doluluklara yapılan seferler konulduğuna tanık olduklarını söyledi.

TUSKON’un gittiği yere THY sefer koyuyor

THY’nin verimsiz olduğu belirtilen yeni dış hat açma uygulaması son dört yılda yeni bir boyut kazandı.Fethullah Gülen’e yakınlığı ile bilinen işadamlarının kurduğu TUSKON adlı derneğin Afrika’ya yönelmesine bağlı olarak THY seferler koymaya başladı.

THY daha önce Strasbourg uçuşlarını iptal ederken peş peşe Afrika’ya seferler başlattı.THY,TUSKON’un yöneldiği Afrika ülkelerinden Etiyopya’nın başkenti Adisababa’ya hergün uçarken,Gana’nın başkenti Akra’ya,Nijerya’nın eski başkenti Lagos’a ve Bangladeş’in başkenti Dakka’ya haftada dört kez sefer düzenliyor.Senegal’in başkenti Dakar,Tanzanya’nın başkenti Darüsellam ve Uganda’nın Entebbe kentine ise haftada üçer sefer düzenliyor.

THY Yönetim Kurulu üyesi ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi de,Gana,Tanzanya ve Uganda’ya sefer düzenlenmesi konusunda yönetim kurulu kararı alındığını açıklamıştı.

Bahaneler inandırıcı değil

THY,2011 yılındaki kar düşüşünü döviz kuruna bağlamıştı.Oysa 2011 yılı döviz/TL farkı yüzde 20 civarındaydı.Kar düşüşü ise yüzde 20’ker ile karşılaştırılmayacak kadar büyük gerçekleşti.THY’nin kardaki düşüş için gerekçe olarak gösterdiği yeni uçak alımı ise yalnız 2011’de yapılmadı.THY önceki yıllarda da uçak alımı yapmıştı.

TBMM’ye gelmişti

THY’nin yeni seferleri cemaat okulları olduğu ve Fethullah Gülen’e yakınlığıyla bilinen TUSKON’un yöneldiği Afrika ülkelerine uçak seferleri koyması daha önce TBMM’de gündeme gelmişti.Dönemin CHP Gaziantep Milletvekili ve Turizm eski Bakanı Abdulkadir Ateş konuyu bir soru önergesi ile gündeme getirmişti.

Kotil’in itirafı

Dönemin Maliye Bakanı Kemal Unakıtan’a yöneltilen soru önergesine verilen yanıtta,THY Genel Müdürü Temel Kotil,sözkonusu seferlerde doluluk oranlarının düşük olduğunu kabul ederek şöyle demişti:

“Biz ortalamalara bakarız.Havacılıkta tekil örneklerden yola çıkarak,sistemi terbiye etmeyiz.”

Uzmanlar,Kotil’in bu açıklamasının THY’deki kar erimesinin nedenini gösterdiğini söylüyor.THY’nin diğer hatlar karlı olduğu halde,başka tercihlerle açtığı bu hatlardaki verim düşüklüğünün ortalamayı düşürdüğünü belirtiyorlar.

Yeni hat için tercih nasıl kullanılıyor

THY o dönem istendiği halde açtığı yeni dış hatlardaki doluluk oranlarını açıklamamıştı.Abdülkadir Ateş’in kendi olanakları ile bulduğu rakamlar ise,iddiaları doğruluyordu.Zira yeni açılan hatlarda uçakların ortalama dolulukları yüzde 50 üzeri olması gerekirken kimi seferlerde doluluk yüzde 20 olarak gerçekleşiyordu.THY’nin açıkladığı son bilançoda 2011 yılı karı 19 milyon TL olarak görülüyor.Bu rakamın 2008’de 1 milyar 134 milyon TL olduğu düşünüldüğünde bu dönemde açılan yeni hatların karı düşürdüğü görülüyor.

AKP’nin havadaki politikası

THY’nin yeni hat açma ve mevcut hatlarda sefer sayısını artırıp azaltması verimlilikten çok siyasal ölçülerle yaptığını kanıtlayan başka örnekleri de var.Başbakan Tayyip Erdoğan Suriye ile ortak Bakanlar Kurulu yaptığı ve Beşar Esad ile birlikte maç izlemeye gittiği dönemde Suriye’ye olan sefer sayılarını arttıran THY,Erdoğan’ın Suriye’ye savaş açan politika izlemesi üzerine bu ülkeye olan seferleri durdurdu.Benzer durum AKP’nin Irak’ın kuzeyinde kurulmak istenen ‘Kukla devlet’ politikasında da yaşandı.THY,AKP’nin Barzani ile yakınlaşmasına paralel olarak Erbil’e sefer koydu. (Aydınlık)

Odatv.com

 

manifesto isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Konuyu Beğendin mi ? O Zaman Arkadaşınla Paylaş
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Alt 04-30-2012, 23:48   #2
Kullanıcı Adı
Yıldırım
Standart
Sesli güldüm.
Tuskon'un ilgilendiği bölgelere uçak seferi düzenlenmesinden daha doğal ne olabilir?
Yıldırım isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 05-01-2012, 00:01   #3
Kullanıcı Adı
onurcan
Standart
oda tv.com bundan daha saçma
ilişkilendirci haber olamaz...
değersiz bir haber..

2003
18 Eylül'de Yeni Delhi, 17 Ekim'de Sivas hattı açıldı.
Air India ile yapılan Code Share anlaşması çerçevesinde 3 Kasım'dan itibaren İstanbul-Yeni Delhi-İstanbul seferleri Air India ile ortaklaşa yapılmaya başlandı.
9 Aralık Salı günü elektronik bilet uygulaması başlatıldı.
Online check-in uygulaması başlatıldı.
2004
Taşınan yolcu sayısı 12 milyonu geçti.
Eylül ayında Boeing, Türk Hava Yolları Teknik Bakım Merkezi'yle 10 yıllık uçak bakım anlaşması imzaladı.
Eylül ayında Türk Hava Yolları, yolcularının görüş ve şikâyetlerini iletebilecekleri "Müşteri İlişkileri Online Hizmet Servisi"ni www.turkishairlines.com.tr adresinde hizmete açtı.
Aralık ayında Avrupa Havayolları Birliği'nin açıkladığı tüketici raporuna göre; THY'nin, uçakların zamanında kalkışı ve en az kayıp bagaj olayıyla karşılaşılan tüm Avrupa'daki şirketler arasında ikinci oldu.

2005
14-18 Şubat tarihleri arasında tamamlanan ABD Federal Havacılık Otoritesi'nin (FAA) yıllık denetim raporuna göre, THY Bakım Merkezi'nin birçok atölye ve birimi sıfır (0) hatalı bulundu.
27 Mart'ta Kazablanka, 7 Haziran'da Lizbon, 21 Haziran'da Oslo, 19 Ekim Astana hattı açıldı.
18 Nisan'da Doç. Dr. Temel Kotil, Türk Hava Yolları Genel Müdürü oldu.
14 Haziran'da İstanbul ve Antalya'dan Londra, Stansted Havaalanına seferler başladı.
2005 yılının ilk altı ayında 27,5 milyon TL vergi öncesi kâr elde etti.
Dünya Havacılık Otoritesi JAA MAST Türkiye'de yaptığı 'Uçuş Güvenliği İncelemesinde', THY'ye "Teknik bakım ve onarımda en yüksek performansla faaliyet gösteriyor" raporu verdi.
1 Kasım'dan itibaren uygulanan yeni modelle yolculara farklı fiyat alternatifleri sunulmaya başlandı.
Airbus firmasından 36 adet A-330-200, A-321-200 ve A-320-200; Boeing firmasından da 23 adet B-737-800 alarak toplam 59 uçağı filosuna katarak tarihindeki en büyük satın almayı gerçekleştirdi.
23 yeni dış hat açma kararı alındı.
28 Kasım'da THY HABOM A.Ş., THY TEKNİK A.Ş. ve THY EĞİTİM A.Ş.'nin kurulma kararı alındı.
15 Aralık'ta Airbus ve Boeing'den sipariş edilen 59 adet uçaktan ilk 3'ü olan yeni nesil Boeing 737-800, Airbus A320 ve Türkiye'nin ilk Airbus A330'u filoya katılmıştır.

2006
Özel yolcu programı Miles&Smiles üyelerine 4 farklı özellikte sunulan kartlar ile avantajlar sağlandı.
100. uçak filoya katıldı.
Resmi üyeliği 2008'de gerçekleşecek olan, global havayolu şirketleri ittifakı olan Star Alliance'a katılma kararı alındı.
16 Ocak'ta Ljubljana, 22 Ocak'ta Abu Dhabi, 26 Ocak'ta Duşanbe, 3 Şubat'ta Rostov ve Sana, 7 Şubat'ta Donetsk, 15 Şubat'ta Tebriz, 28 Şubat'ta Kazan, 13 Mart'ta Belgrad, 15 Mart'ta St Petersburg, 19 Mart'ta Helsinki, 24 Mart'ta Muskat (Doha bağlantılı), 31 Mart'ta Venedik, 7 Nisan'da Dublin, 19 Nisan'da Riga, 22 Nisan'da Addis Ababa (Hartum bağlantılı), 22 Nisan'da Sudan Hartum (Addis Ababa bağlantılı), 26 Nisan'da Ekaterinburg, 28 Nisan'da Dneprepetrovsk, 5 Mayıs'ta Mumbai, 25 Mayıs'ta Minsk, 14 Haziran Osaka, 27 Temmuz'da Lagos hattı açıldı.
Nisan'da THY, havacılık emniyeti standartı olan IOSA Programı denetimini başarıyla geçerek Türkiye'deki ilk "IOSA OPERATÖRÜ" oldu.
Telefonla bilet satışına başlandı.
İTÜ-THY Teknik Tasarım Ofisi açıldı ve İTÜ Uçak ve Uzay Bilimleri Fakültesi bünyesinde faaliyetlerine başladı.
Genel prensibini "kalite" ve "önce insan" olarak duyuran Türk Hava Yolları, sunumda yaptığı yeniliklere bir yenisini ekledi ve Do&Co A.Ş. ile yapılan ortaklıkla yeni bir ikram yaklaşımına geçti.
23 Mayıs'ta Türk Hava Yolları Teknik A.Ş. ticaret unvanlı bir şirket, %100 hissesi THY'ye ait olmak üzere, ağırlıklı olarak uçak teknik malzeme ve komponentlerinden müteşekkil 271.325.800 TL ayni sermaye ile kuruldu.
19 Haziran'da Türk Hava Yolları ISO 9001:2000 kalite belgesi aldı.
Haziran ayında Türk Hava Yolları Genel Müdürü Temel Kotil, IATA Yönetim Kurulu'na seçildi.
1 Ağustos'tan itibaren Singapur'a direk uçuş başladı.
1 Ağustos'tan itibaren THY ve Kenya Havayolları arasında imzalanan anlaşma uyarınca Nairobi-İstanbul-Nairobi seferleri başladı.
4 Ağustos'ta Türk Hava Yolları Star Alliance'a girme kararı aldı.
18 Ağustos'ta, bagajsız yolcuların biniş kartlarını (Boarding Card) internetten bastırabilmesine olanak sağlayan yeni bir uygulamaya başladı.
9 Aralık günü THY ile Star Alliance arasında, THY'nin Star Alliance katılımını öngören mutabakat protokolü düzenlenen bir törenle imzalandı.

2007
8 Mart'ta Nevşehir, 29 Mayıs'da Batum, 29 Mayıs'da İstanbul - Johannesburg - Capetown, 10 Aralık'da İstanbul - Hatay, 11 Kasım'da Medine, 21 Haziran'da Eskişehir hattı açıldı.
Havacılık sektöründe "Ulusal Kalite Ödülü" alındı.

2008
23 Nisan'da kurulan Anadolujet ile Anadolu'nun başkente bağlantısı daha kolay ve ekonomik hale geldi.
15 Mayıs'da Halep, 23 Haziran'da Merzifon, 15 Temmuz'da Sinop, 15 Aralık'ta Birmingham, 26 Ekim'de Bağdat hattı açıldı.
Global havayolu ittifakı olan Star Alliance'a katıldı.

2009
"Feel Like A Star" sloganıyla tanıtım çalışmaları başladı.
12 Ocak'da Uşak, 19 Ocak'da Çanakkale, 23 Şubat Nairobi, 5 Mart'ta Ufa, 15 Mart'ta Meşhed, 5 Nisan'da Dakar-Sao Paolo, 5 Mayıs'da Bingazi, 29 Haziran'da Göteborg, 11 Temmuz'da Toronto, 27 Temmuz'da Lviv ve 3 Ağustos'ta Jakarta hattı açıldı.

2010
15 Temmuz'da Akra, 1 Mart'ta Bologna, 14 Haziran'da Darüsselam ve Entebbe, 24 Haziran'da Nahçıvan,8 Temmuz'da Podgorica, 25 Mayıs'da Soçi ve 7 Kasım'da Washington hattı açıldı.
Skytrax tarafından ekonomi sınıfı ikramda dünyanın bir numarası seçildi.
2011
31 Ocak'ta Guangzhou, 14 Mart'ta Şiraz, 27 Mart'ta Valencia, 12 Nisan'da Erbil, 16 Nisan'da Toulouse, 27 Nisan'da Malaga, 4 Mayıs'da Cenova, 11 Mayıs'da Basra, 27 Mayıs'da Selanik, 28 Haziran'da Napoli, 5 Temmuz'da Necef, 9 Temmuz'da Kabil, 18 Temmuz'da Süleymaniye, 21 Temmuz'da İslamabad, 2 Ağustos'ta Torino hattı açıldı.
onurcan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 05-01-2012, 05:21   #4
Kullanıcı Adı
Halid Meşal
Standart
Oda TV :D

Konu Halid Meşal tarafından (05-01-2012 Saat 05:23 ) değiştirilmiştir..
Halid Meşal isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 05-02-2012, 10:05   #5
Kullanıcı Adı
Ukbâ
Standart
Oda'da ışık yoksa daha çok karanlık haber yaparlar. Güvenirliği iyice kaybolmuş .
Ukbâ isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 05-02-2012, 10:09   #6
Kullanıcı Adı
Halid Meşal
Standart
Ne zaman güvenilir bir siteydi?
Halid Meşal isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 05-02-2012, 10:11   #7
Kullanıcı Adı
Ukbâ
Standart
Alıntı:
Halid Meşal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ne zaman güvenilir bir siteydi?
Haklısınız belkide bir çevre için güvenilir olsada bizler için asla bu noktada olmadı.
Ukbâ isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı





2007-2023 © Akparti Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.




çarşamba çilingir webmaster blog çarşamba pasta

çarşamba koltuk yıkama çarşamba webtasarım