|
![]() |
#1 |
![]() EMR-İ İLÂHİVE TERTİB-İ İLÂHİYE KARŞI İTİRAZ EDEN ŞEYTAN
HZ. ALLAH melaike ve cin taifesine Âdem’e secde etmelerini emretti. Çünkü insan olmaya namzet Benî Âdem melâike ve cin taifesinden efdal yaratılmıştı. Şeytan cin taifesinden idi. Enaniyyeti şeytanı emr-i ilâhiye ve tertib-i ilâhiye isyan ettirdi. Çünkü maddeyi bildiği kadar, manadan nasipsizdi. Cin taifesinden olan şeytan küfrünün semeresi olan enaniyet bataklığından çıkamadığı gibi yaratanına itiraz etmeyi zevk edindi de Âdem’in hilâfete lâyık olmadığını göstermek için HZ. ALLAH’tan zaman ve ruhsat istedi. Her zuhurat ve olayda maddeden başka ölçü bilmeyen şeytan Âdem’e secde emrine itiraz etti: “Beni dumansız ateşten, Âdem’i de balçıktan yarattın, ben Âdem’den efdalim” diye emr-i ilâhiye karşı küstahca tavır takınınca Hazret-i ALLAH şeytanı huzurdan kovdu ve lânetledi. Her zuhuratın tertib ve tanzim-i ilâhi olduğundan şüphesi olmayan hal ehlinin şeytana verilen vazifenin şaşkınlığına HZ. ALLAH buyurdu “ZATEN O KAFİRLERDENDİ.” Rahmet-i ilâhiyeden, af ve mağfiret deryasından habersiz, “her şeyi ben biliyorum, Benî Âdem’in şeytandan efdal olmadığını göstereceğim” edası ile olanca küfrünü ortaya çıkaran şeytan, ruhsat istedi Hazret-i Allah’dan. ALLAH (c.c) buyurdu: “Benim sadık, imanlı kullarıma bir şey yapamazsın. Senin arkandan götürdüğün imansızlar senden farklı değildirler.” Böylece şeytanın da vazifesi bilindi. Şeytan Hazret-i Allah’ın gücü üstünde hâşâ güç olmayıp cin taifesindendir. İnsan olmaya namzet Benî Âdem’in, kamil insanın dahi emr-i ilâhiye sadakatını zayıflatan ve samimiyetsizliğinin gizli yönünü ortaya çıkaran ve setrini kaldırtan, seçkin kulunu da imanının korunmasından ötürü aşk-ı ilâhiye itekleyen mehenk taşı. ALLAH’ın yarattığı cin taifesinden. Küfrü ve isyanı kendi gördüğü gibi, kula cazip göstererek, tertib-i ilâhinin zıddına kulu teşvik eden! Bilâistisna cümle kulların az, çok malumu. Bariz görülen imtihan suali. İyi bilesin ki şeytan ALLAH’ın gücü karşıtı güç değil. ALLAH’dan başka güç yok. Hesabını ona göre yap. Ona fırsat verme! BENÎ ÂDEM HAKKINDA NE DİYOR ŞEYTAN? DUYMAK İSTER MİSİN? HZ. ALLAH’A SECDE ETMEYEN ENANİYYETLİ KULLAR İÇİN HZ. ALLAH EMRETTİ “ADEM’E SECDE ET” DİYE. İTİRAZ ETTİM, HUZURDAN KOVULDUM, LÂNETLENDİM. BENÎ ÂDEM’E EMREDİYOR “ZATIMA SECDE ET” DİYE. ADEM YARATANINA SECDE ETMİYOR. MERAK EDİYORUM BU ADEMİN HALİ NİCE OLACAK?. Ehl-i hal şair ne diyor, dinle: Türlü, türlü fitneler zülfünden oldu âşikâr Benî Âdem sandılar ki anı şeytân eyledi. Ehli hal şair şeytanın başlı başına güç olmadığını ne güzel ifade eylemiş.. Peygamber Efendilerimiz masum yaratıldılar. Günah-ı kebair işlemekten salimdirler. Haşa, ilah değillerdir. ALLAH’tan başka ilâh yoktur, olamayacak da. Peygamber efendilerimiz dışında cümle kullar şeytanla gelen suallerin muhatabıdırlar. Peygamberimiz Efendimize sordular: --Senin de şeytanın var mı, ya Resulallah?” Buyurdular ki: --BEN ŞEYTANIMI MÜSLÜMAN ETTİM. Ben de kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum, sizler gibi beşerim, yanılabilirim, unutabilirim.” Hazret-i ALLAH cümle kullarını şeriatı ile yükümlü kıldığı Peygamberinin şahsiyetinde ve hayatında zuhuru görülen tertib-i tanzim-i ilâhiden manası ve maddesi ile asra uyumlu yaşamaktan aciz kullarını mahrum kılmasın, amin. Pir-i Gâlibi H.Galip Hasan Kuşçuoğlu METAFİZİK - 2 isimli eserinden alıntıdır.
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
Sayfayı E-Mail olarak gönder |
![]() |
Etiketler... Lütfen konu içeriği ile ilgili kelimeler ekliyelim |
tasavvuf |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|