![]() |
#11 | |
![]() Alıntı:
Yüce RABBİMiz örtünme ilgili ayeti kerimelerinde şöyle buyurur: "Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve mü'minlerin kadınlarına dış elbiselerinden üstlerine giymelerini söyle. Bu onların tanınıp, kendilerine sarkıntılık edilmemesi için daha uygundur. ALLAH çok bağışlayan ve çok merhamet edendir." (33/Ahzâb; 59) Bu birincisi kardeşim... Mümin kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. (Yüz ve el gibi) görünen kısımlar müstesna, zînet (yer)lerini göstermesinler. Başörtülerini ta yakalarının üzerine kadar salsınlar. Ziynetlerini kocalarından yahut babalarından yahut kocalarının babalarından yahut oğullarından yahut üvey oğullarından yahut erkek kardeşlerinden yahut erkek kardeşlerinin oğullarından yahut kız kardeşlerinin oğullarından yahut Müslüman kadınlardan yahut sahip oldukları kölelerden yahut erkekliği kalmamış hizmetçilerden yahut da henüz kadınların mahrem yerlerine vakıf olmayan erkek çocuklardan başkalarına göstermesinler. Gizledikleri ziynetler bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler, hep birlikte tövbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz!” (Nûr Suresi, 31) Bu ikincisi... Eğer (ALLAH'tan) korkuyorsanız, (yabancı erkeklere karşı) çekici bir edâ ile konuşmayın; sonra kalbinde hastalık bulunan kimse ümide kapılır..." (33/Ahzâb, 32) Buda üçüncüsü... Bayanların nasıl giyineceğini Kuran Azimuşşan ne güzel anlatmış örütlerini omuzlarına salsınlar daha neyi tartışıyoruz değilmi? Konu Alem_i Ervah tarafından (04-23-2009 Saat 23:30 ) değiştirilmiştir.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
![]() Kıymetli arkadaşlar;
İslam'da örtünmenin farziyyeti kat'idir lakin bunun biçimi kesin olarak belirlenmemiştir. Başörtünün yakalara salınması, o dönemde örtünmenin tam olarak sağlanması için gerekli bir husustur. "sıkma baş" tabiri malesef ki başörtülü insanları itham etmek için kullanılan bir tabirdir ve nasıl örtünürse örtünsün tüm başörtülü bayanlar için de bu tabir kullanılmaktadır - özellikle sosyete! olarak tabir edilen yerlerde gezdiğinizde karşılaşabilirisiniz- Bu yüzden sıkma baş tabirinin bizler tarafından kullanılması pek hoş değildir zannımca.. Başörtü biçiminin her yöre de farklı bir biçim alması, her bölge de tesettürün farklı kıyafetlerle sağlanması da ayetin yorumunun farklı anlaşıldığının göstergesidir. Bizim dikkat etmemiz gereken husus özellikle "kardeşlerimiz" hakkında söylediğimiz sözlerde itham ve kalıplardan olabildiğince uzaklaşmak olmalıdır. Ve bir husus daha, başörtüsü sebebiyle gözyaşı döken, okullardan içeri alınmayan öğrencilerin pek çoğu belki de "sıkma baş" tabirinin içinde yer alanlardır.. Söylenen her söz ince ince düşünülmelidir bunun için... selam ile.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
![]() Allah rızası için yapmayın şunu ya nedemek o dönem için geçerliydi lütfen herkes bildiği konuda konuşsun yorum yapsın ayetle sabit olan bir konu hakkında kimse gelişi güzel konuşmasın dinde TAVİZ olamaz...
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
![]() Yani sıkmabaş denen baş bağlama şekli tesettür değil; başını bu şekilde bağlayanlar da "tesettürlü" değildir. Çünkü tesettürün özü haya duygusundan başlar ve dişiliğini, güzelliğini ve bedenini ziynetlerini kocasından başka nikah düşen erkeklerden saklamak şeklinde tezahür eder.
Başı kapalı ama sıkmabaş, vücudu örtmüş ama örterken güzel ve alımlı olabilmek için elinden geleni ardına koymamış.... Zaten "örtmek" için giydiği şeyler de giymeseydi daha iyiydi dedirtecek cinsten vücut hatlarını belli eden acaip şeyler... Bir yakınımıza pardesü alacağız, belden oturtmalı olmayanını bulamadık koskoca çarşıda. Yahu niye böyle diyorum tezgahtara, "abi müşteri bunu istiyor öyle vücut hatlarını belli etmeyen belden oturtmalı olmayan giysiler satılmıyor" diye cevap veriyor. Vallahi rezalet. Başörtülü bacılar bir etekler giyiyorlar, ben başı açık olan yeğenimin giydiğini görsem fırça atarım. Çok doğru sözler bunlar, Kuran-ı kerimde bunlar açık bir şekilde belirtilmiş ve bu konuyu tartışmay bile gerek görmüyorum. Türkçe meali okursalar bilmeyen arkadaşlar kendileri açısından fayda göreceklerdir muhakkak. Ayrıca vicut hatlarını belli eden giyim ne olursa olsun kesinlikle islami açıdan uygun değildir hatta dikkat çekici renkler giymek dahi caiz değildir. Çarşaf dahi giyerken yüz kısmında burun altından kapatılması gerekiyor, şayet burun üstünden kapatıp sadece gözler açıkta olursa oda caiz değildir. Çünki kişinin yüzü, çehresi nasıl olursa olsun sadece gözleri göründüğü zaman bir çekicilik ortaya çıkar fakat burun altı olduğu zaman ise daha farklı, göze nazaran daha itici bir durum ortay çıkar, bu sebepten dolayıda çarşaftada dikkat edilmesi gereken en önemli hususlardan biride budur... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
![]() Alıntı:
Kimse birinin bu tür başörtüsüne bakıpta aa bu dine uygun değil bu müslüman değil veya yeterince müslüman değil diyemez belki o eleştirdiği kişi geceleri ondan daha çok ağlıyordur gıybet etmiyordur ama velakin Resulu kibriyanın hadisinede kimse karşı gelemez cennetin kokusunu alamaz dediyse bize laf düşmez. Konu -musa- tarafından (04-24-2009 Saat 02:12 ) değiştirilmiştir.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
![]() Alıntı:
Bu sözlerinize tek cevabım oalcak oda şudur. Hak ile Batıl asla yan yana olmaz...Tam teslimiyet olunmalı ALLAH c.c ,a... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
![]() İnşaAllah kardeşim hanım kardeşlerimiz özellikle genç bacılarımda görüyorum bu tür örtü şekillerini inşaAllah dini tam öğrenip tam yaşayanlardan olurlar ve oluruz...
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
![]() Alıntı:
Ayette kadınların zinet yerleri dahil olmak üzere örtünmeleri emredilmektedir ve ayrıca başörtülerini göğüslerinin üzerine bırakmaları emredilmektedir. Tefsircilerden gelen nakle göre ; Cahiliye devrinde de kısmî bir örtü kullanılmakla beraber bu örtü yaka ve gerdan kısmını açıkta bırakıyordu. Ve ayetle tam bir örtünün sağlanması emredilmiştir. Bugün pardesü ya da farklı şekilde tesettürü sağlayan kıyafetlerle bu örtü sağlanmış oluyor. Başörtü yaka üzerine bırakılmasa dahi örtünme sağlanmış oluyor yani. İşte yazımdan "o dönem için geçerliydi(!)" sonucunu çıkardığınız yorumumun genişletilmiş hali budur. Bilmediğim konularda susmanın erdem olduğunu da bilirim. selam ile.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
![]() Alem-i Ervah 1. sayfada ayetlerle konuya nokta koymuş zaten.Bence tartışmak yersiz..
|
|
![]() |
![]() |