![]() |
#41 |
![]() eyvAllah
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
![]() Şekil üzerinde tartışmak İslam’ı daraltmak anlamına gelir.
Başörtüsünün nasıl olması gerektiği şeklinde ki tartışmalar ve bu konudaki dayatmalar ısrarlar ifrattır ve zorlamadır kasıtlıdır. Ayet açıktır. Kuran okumayı bilmeyen okusada tefsir meal bilmeyen hadislere vakıf olmayan icma ve kıyastan bi haber insanların ortaya çıkıp ta başörtüsü konusunda atıp tutmaları son derece üzücüdür... Konu Alem_i Ervah tarafından (04-24-2009 Saat 16:57 ) değiştirilmiştir.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
![]() Alıntı:
İçki mi? Haram deyip geçmeyin. Neden haram edilmiş bunu mantıklı olarak düşünürseniz, tıpkı bir annenin evladını koruduğu gibi Rabbimizin de bizleri daha büyük bir şevkatla koruduğunu görürsünüz. Ve o haramlar için Rabbinize daha çok şükredersiniz. Ama sorgulamayan bir insan bunu fark edemez. Belki de "keşke şu haram olmasaydı" bile diyebilir. Onun inancı bile yeterince sağlam olmaz. Okumayan, sorgulamayan bir insanı istediğiniz yöne çekebilirsiniz. O yüzden dinde mantık vardır. Sorgulama vardır. Bunu yaparsanız, değil dinden uzaklaşmak, daha çok dine bağlanırsınız. Son kez baş örtüsü konusuna geleceğim. Allah sizin gibi ne giymemiz gerektiğini söylemez. Nasıl giyinmemiz gerektiğini söyler. Bu bir çemberdir. Bu çemberin sınırlarını aşmamak kaydıyla kişi istediği gibi giyinebilir. İster baş örtüsü istersen çarşaf. Canın nasıl istiyorsa. Allah bir söz söylerse hükmü kesindir. Allah hiçbir zaman verdiği hükümde açık kapı bırakmaz. Kuran'da peki ne demiş? Tekrar bakalım; Mümin kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. Gayet açık, anlaşılır bir söz. Ne diyor? Haram olan şeylere bakmayın. Irzınızı koruyun. Yani karşındaki kişiyi tahrik edici hal ve hareketler içinde bulunmayın. Amenna! Kimsenin itirazı bile olamaz. (Yüz ve el gibi) görünen kısımlar müstesna, zînet (yer)lerini göstermesinler. Görünen kısımlar müstesna demiş. Yani bu kısımlar açık olabilir diyor. Çarşafa sokup, yüzünü de peçeyle örten kadınların acaba müstesna olan yeri neresi? Neyse. Zinet yerleri ise tartışmalı bir konu. Bu konu alimlerin işi. Ben kendi düşüncemi söyleyecek olursam, burada örtünmesi, gizlenmesi istenen bedenin bir bölgesi değil, zinet yani maddi değer taşıyan takıdır. Eğer takı parmağınızda ise eli, ayağınızda ise ayağınızı, burunlarına hızma ve benzeri şeyler takan varsa yüzlerini kapatmaları gerekir. Nereden anlıyorum? Gizledikleri ziynetler bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. İşte bu satırdan. Yani Kur'an ziynet yerlerinizi örtün derken, hedef olarak ziynet eşyalarını almış. Bunların örtülüp saklanmasını istemiş. Saklamakla da yetinmeyin, onun varlığını belli edecek şeyleri de yapmayın demiş. Ayağını vurarak yürürsen, ziynet eşyasının çıkaracağı sesten varlığını anlarsın. O zaman onu örtmenin anlamı kalmaz. Neden peki? Bugün haberlerde duyuyoruz. Bir bayanın kolundaki bilezik için insan öldüren canileri. Rabbimiz hem ırzımızı hem de para için gözü dönmüş canilere karşı bizi koruyor. Başörtülerini ta yakalarının üzerine kadar salsınlar. İşte, baş örtüsünün varlığını kesn olarak gördüğümüz kısım. Demek ki başlarını örtecek. Peki yaka nedir? "Giysilerin boyna gelen, boynu çeviren bölümü" Buraya kadar olan kısmı, baş örtüsüyle kapatsınlar diyor.* İşin diğer bir boyutu, başından beline veya ayaklarına kadar çarşaf giyen bir bayanın yaka kısmı neresi oluyor? Beli mi? (Giymeyin de demiyor. Ama Kur'an demek ki baş örtüsünü yakaya kadar örtmesini istiyor.) Yani kısacası nasıl kapatırsan kapat. Ama şu satırların neresinde Allah kadınlara "itici olun" diyor. Sadece çarşafla buraları kapatın diyor? Ben edebiyat okudum. Onca divan beyiti çevirdim, bir çok söz ve anlam sanatı öğrendim. Ama ben buradan "itici olun, çarşaf giyin" gibi bir sonucu çıkartamadım. Sadece "örtün" diyor. Nasıl örter? O bayanın bileceği iş. Bundan ötesini söylemek aşırıya kaçmaktır. Ve Allah aşırıya kaçanları sevmez. (*Ayet çevirisinde salsınlar kelimesine takılmamak lazım. Bu ayeti birçok alim ve diyanet şu şekilde çevirmiştir: Başörtülerini yakalarının üzerine kadar örtsünler.) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
![]() Kara eşref! İstersen yıllarını edebiyata ver. Edebiyatla olmaz bu iş.İtici olmazmış ya ne olacaktı? Elin adamına güzel mi görünecek? Çarşafın giyme amacı ne ? itici olması karşı tarafın bakmaması. Sahabi kadınları neden çarşaf giyerdi ? Kimse bakmasın itici olsun diye değilmi.
Sırf yazmak için yorum yapma. |
|
![]() |
![]() |