AK Gençliğin Buluşma Noktası
Sahabiler ve Alimler Sahabilerimiz ile ilgili tüm konuları burada paylaşıyoruz.


Cevapla
Stil
Seçenekler
 
Alt 01-19-2018, 08:32   #21
Kullanıcı Adı
murataltug1985
Standart
Kaynak habertürk.com
bedüzzamanın atatürke mektubu

*Bediüzzaman, mektubu Meclis ziyaretinden kısa süre sonra, 23 Kasım 1922’de yazmıştır Atatürk’e Napolyon gibi fıransız kahramanları değil Selahaddin-i Eyyubi gibi İslam kahramanlarını örnek alması söylemiştir Nursi, Sizin başarınızı takdir eder ve sizi destekler diye devam eder mektubun varlığı tartışmalıdır Bediüzzaman’ın Atatürk’e yazdığı ilk ve son mektuptur. İlk defa Habertürk’ün ulaşmıştır*Bediüzzaman’ın “Duacınız Said-i Kürdi” imzasıyla 23 Kasım 1922’de Atatürk’e yazdığı, Cumhurbaşkanlığı arşivindeki mektubuna Çok mühim bir mektup” notu düşmüştür mektubun Türkçesi ile sadeleştirilmiş hali.şöyledir*Şüphesiz namaz belli vakitlerde müminlere farz kılınmıştır.(Nisa Suresi , 103) İslâm âleminin kahramanı Paşa Hazretleri’ne Ey şanlı Gazi, şahsiyetiniz ordunun ve yüce Meclis’in manevi kişiliğini temsil ediyor. kişilerin kusuru, manevi kişiliğine geçer. kişileri ve temsilcileri doğruya teşvik etmek, en önemli görevinizdir. İki cihanda mutluluk ve başarılarınızı can-ı gönülden dileyen bu fakirin, sözünü, tavsiyesini nasihatini dinlemenizi rica ediyorum.

*Allah’ın verdiği olağanüstü başarılar, teşekkür ister nimetler şükür görmezse gider. Madem Allah’ın yardımıyla Kuran’ı düşman saldırılarından kurtardınız, Kuran’ı ve kesin emri namaz” gibi farzları yerine getirmeniz gerekir. namazın feyzi ilmi, bolluğu, hazzı şahane işleriniz için sürekli üstünüzde olsun *İslam dünyasını mutlu ettiniz, sevgilerini ve yakın ilgilerini kazandınız. ilgi, alaka ve sevginin devamlılığı, İslam ile olur. Müslümanlar, İslamiyet adına sizi severler. İslami yaşayın ahretinizi güçlendirin ve İslamiyet’e bağlılığınızı ortaya koyun*yüce şahsiyetiniz ve silah arkadaşlarınız olan kahramanlar Allah dostları olan gazi ve şehitlere komutanlık ettiniz. Kuran’ın emirlerini uygulamak ve uygulatmakla nurlu gruba önder olmak sizin gibi yardıma mazhar olanlara layıktır. Aksi takdirde burada kumandanken orada neferden yardım dilenirsiniz. Bu basit, boş dünya şan ve şerefiyle, madde değildir ki sizin gibi yüce karakterli insanları islam tatmin etsin gerçek amacınız kuraan olsun.

*millet Müslümanlar, ve cemaat namazsız kalsa, sapkın günahkâr olsa başındakini dini bütün görmek ister. Şarkdaki memurlara ilk önce sorulan şudur namaz kılıyor mu Namaz kılan memura güvenirler, kılmayan memur suçludur. Bir zamanlar “Beytüşşebap” aşiretlerinde isyan vardı. Dediler ki: “Kaymakam namaz kılmıyordu, rakı içiyordu. Öyle dinsizlere nasıl itaat edeceğiz?” diyenler de namazsız, ve eşkıya idiler.*Peygamberlerin çoğunluğu Doğu’dan, âlimlerin ise Batı’dan çıkması, ezeli bir kaderdir. Doğu’yu ayağa kaldıracak din ve kalptir, akıl ve felsefe değildir. Doğu’yu uyandırdınız, hak ettiği yere getirdiniz, tabiatına uygun davranınız. Aksi halde emeğiniz boşa gider başarılarınız yüzeysel kalır.*İslamiyet düşmanı melun ingilizler dine olan duyarsızlığımızdan istifade etti Yunan kadar İslam’a zarar verdi ihmalimizden faydalandı iç düşmanlarımızdır. İslamiyet’in faydası ve milletin güvenliği için İttihatçılar gayretli ve istikrarlı ve fedakâr olmuşlar İslam’ın uyanışına sebep olmuşlar ancak dinde kısmen laubalilik göstermişler ve millet onlardan nefret etmiş ittihatçıları değersiz görmüşlerdir. Dışarıdaki Müslümanlar İttihatçıların dini tahriplerini görmedikleri için hürmet gösterdiler gösteriyorlar.
murataltug1985 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 01-19-2018, 08:33   #22
Kullanıcı Adı
murataltug1985
Standart
Kaynak habertürk.com
bedüzzamanın atatürke mektubu

*Küfür âlemi medeniyeti felsefesi ve misyonerleriyle islama saldırdı İslama galip sapkınlar İslam’a zarar vermek istedi İslamiyet direncini ve sağlamlığını sünnetini birliktelikle korudu sizin gibi yüce bir kahramanı İslam’ın koruyucusu ve savunucusu buldu laubali bir şekilde pis Avrupa medeniyeti gönlünüzde yer tutamaz. İslâm âleminde devrim yapmak, ancak İslamiyete teslimiyetle olur Aksi olamaz olmamıştır. Olsada sönüp gitmiştir.*Dini zayıflatan alçak Avrupa medeniyeti yırtılmaya yüz tuttu Kuran medeniyetinin ortaya çıkma vakti geldi lakayt ve ihmalkâr bir iş yapılamaz”; olumsuz ve yıkıma maruz kalan İslam muhtaç değildir. Napolyon’a değil Selahaddin-i Eyyubi gibi İslâm kahramanlarına tabi olmanız gerekir.*Sizin başarınızı ve hizmetinizi takdir eden ve sizi sevenler inananlardır halk tabakasıdır ki, bunlar Müslüman’dır Sizi sever, takdir eder, hizmetlerini size sunarlar Kuran’ın emirlerini uygulayın ona bağlanın bu İslam’ın yararınadır İslamiyet’ten soyutlanmış bedbaht, milliyetsiz Avrupa düşkünü, Batı taklitçilerini Müslüman halka tercih etmek İslam aykırıdır

*24 saatten bir saati işgal eden namaz gibi bir dini zorunlulukta yüzde 99 kurtuluş vardır. gaflette tembellikte zarar vardır. farzların terkinde doksan dokuz zarar vardır. Acaba dine ve dünyaya zarar olan ihmal ve farzların terkine ne bahane olabilir? Onur ve haysiyet buna nasıl izin verir? Mücahit grubun ve yüce Meclis’in hal ve hareketleri halka örnektir Kusurlarını millet taklit edecektir ya Allah’ın hukuku tüm kulların haklarını kapsıyor.*delilleri dinlemeyen ve nefsin safsatalarını şeytanın vesveselerini kabul eden adamlarla hakiki ve ciddi bir iş görülmez. büyük inkılabın taşları sağlam olmalıdır düşmanlarınız, sapkınlıklarınız hasımlarınız, İslâm’ı tahrip ediyor mecburi göreviniz İslam’ı yaşatmak ve korumaktır. İslam’ı hafife almak, milletin zayıflığını gösterir, zayıflık düşmanı durdurmaz, cesaretlendirir.
Hasbunallahu ve ni’me’lvekîl, ni’me’l-mevlâ ve ni’me’nnasîr“Allah bize yeter. O ne güzel vekildir (Al-i İmran Suresi, 173). O ne güzel dost ve O ne güzel yardımcıdır (Enfal Suresi, 40).”

23 Kasım 1922 Duacınız Said-i Kürdi Meclis Riyaseti 5/3218 Evraka 2/12/338 Hıfzı
murataltug1985 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 01-19-2018, 08:33   #23
Kullanıcı Adı
murataltug1985
Standart
Kaynak risaleajans.com
Bediüzzaman'ın II. Abdülhamid hana Mektubu

*Prof. Dr. Ahmet Akgündüz, resmi sayfasından Bediüzzaman Said Nursi'nin II. Abdülhamid'e gönderdiği mektubu paylaştı. Bediüzzaman’ın İstanbul’a gelişi Kasım 1907’dir. 30 Mayıs’da Van Valiliğinde soruşturma açılmıştır Şark Gazetesi’nde istibdad devrinde Mabeyn’e mektup yazmışdır. yazıyı aynen yayınlamak istiyorum.mektupta bugün için de tesbitler vardır
KÜRDLER NEYE MUHTAÇDIR?*Osmanlı Milletinde önemli bir unsur olan Kürt halkının durumu hükumetçe bilinmektedir eğitim ve bilim konularında bazı isteklerimin arz ederim
*medeniyet asrında diğer kardeşleri gibi Kürdlerin de aynı seviyeye ulaşmaları için Hükumeti’n Kürd kasaba ve köylerinde okullar açtığı görülmektedir ancak bunlardan sadece Türkçe bilenler istifade etmektedir.Dil bilmeyenler, sadece medreseleri kaynak görmekte öğretmenler mahalli dili bilmemeleri sebebiyle eğitimden mahrum kalmaktadır*Bu keşmekeşte ve Avrupalıların uğursuz gayeleri davet edilmektedir. ahali vahşi ve ilkelliği taklid etmekte vehim ve şüphelerin etkisine kapılmaktadır Kürdlerin gerisinde kalanlar onlardan istifade etmektedir. gelecekte müthiş bir darbe hazırlandığını basiret sahipleri tahmin etmektedir
**teşvik için biri Beytüşşebab’da, Mutki ve Sasonda Van’da Medrese adı altında dini ve fen bilimlerinin okutulacağı Dar’üt-Ta’lim açılmalı ve masrafarı hükumetçe karşılanmalıdır. medreselerin ihyası Kürtlerin ihyasıdır. Böylece düşmanlar bertaraf edilecek bölge devlete büyük bir kuvvet teşkil edecek ve hizmet edecektir
murataltug1985 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 01-19-2018, 08:33   #24
Kullanıcı Adı
murataltug1985
Standart
Kaynak tdv islamansiklopedisi.info
PÎR SULTAN ABDAL XVI. yüzyıl halk şairi.

*XVI. yüzyılda Sivas’ın Yıldızeli Banaz köyünde doğdu O ruh girdi bana Haydar dost dedi / Yaradandan nasîbini istedi” mısralarından asıl adının Haydar olduğu anlaşılmaktadır. soyunun Horasan’ın Hoy kasabasından geldiği, “Benim aslım Horasan’dan Hoy’dandır” mısralarıyla belirtilir. Ataları Horasan’dan Hoy’a, ve Sivas’a göç etmiştir. Şiirlerinde Pîr Sultan mahlasını kullanmışsa da Pîr Sultan Abdal diye tanınmıştır.
*Pîr Sultan Abdal koyun çobanlığı yaparken rüyasında elinde bâde, ve elma olan nur yüzlü bir ihtiyar görür, bâdeyi saygıyla içer, ihtiyarın elinde bir ben farkeder ve onun Hacı Bektâş olduğunu anlar. Hacı Bektaş ona “Pîr Sultan” mahlasını verir, şöhretinin her tarafa yayılmasını, sazının üstüne saz, sözünün üstüne söz gelmemesini dileyip kaybolur. Şair, “Pîr elinden bâde içtim / Doğdum elinize düştüm / Ak cenneti gördüm geçtim / Hünkâr Hacı Bektaş Velî” dörtlüğünde rüyayı dile getirmiştir. Pîr Sultan Abdal halk şairleri gibi rüyada bâde içip“bâdeli âşık” olmuştur.

*Gittikçe tanınmaya başlayan Pîr Sultan Şahkulu’nun Anadolu’daki Safevî-Şiî propagandasını benimser. Osmanlı Devleti’nin Kızılbaş-Râfizîlere sert önlemler aldığı dönemde düşünce ve inançlarını yayar , Alevî inanışına göre Sivas Valisi Deli Hızır Paşa’nın emriyle Banaz’dan Sivas Paşa Kalesi’ne hapsedilir. *Hızır Paşa, Pîr Sultan’ı Toprakkale’ye nakleder ve Osmanlı sarayına bildirir. Saraydan gelen emirle Sanayi Çarşısında Kesimevi’nin bulunduğu Surdibi’nde idam edilir. İdam edildiği yer Darağacı diye anılır. Mezarı mal pazarı olarak kullanılan alandadır. 1590 yılında Kanûnî Sultan Süleyman döneminde asılmıştır*Pir sultan Ca‘ferî-Alevî görüşlerine sahiptir Çeke sancağı götüre Şah İstanbul’a otura dörtlüğünden de anlaşıldığı gibi İran şahının İstanbul’a hâkim olmasını istemektedir bu çabaları onun idamına sebep olmuştur.
murataltug1985 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 01-19-2018, 08:34   #25
Kullanıcı Adı
murataltug1985
Standart
Kaynak tdv islamansiklopedisi.info
PÎR SULTAN ABDAL XVI. yüzyıl halk şairi.

Hacı Bektâş-ı Velî, Seyyid Ali Sultan’ı saygıyla anıp Ca‘ferî olduğunu İmam Ca‘fer mezhebine uyarız Şeriat göğe çekildi Âlem zulm ile yıkıldı Kur’an’ın kilidi İhlâs-ı şerif, hac ve namaz Kâbe’nin yapısı binâ yapısı Îman etse âsilerin hepisi Beş vakit okunur Âyetü’l-kürsî” dizeleriyle imam cafere bağlılığını ifade eden Pîr Sultan şiirlerinde genellikle Hz. Peygamber, Ali, Hasan ve Hüseyin, on iki imam muhabbetini işlemiştir. *Kırmızı giymekle övünen Eğnimize biz kırmızı giyeriz Hâlimizce mâna duyarız demiştir öldürülse bile inançlarından vazgeçmeyeceğini söyleyen pirsultan bunu dizelerinde şöyle dile getirmiştir Kadılar müftüler fetvâ yazsa İşte kement işte boynum İşte hançer işte kellem keserse Dönen dönsün ben dönmezem pîrimden demiş Hz. Ömer’le hz Osman’ın kitapta yeri olmadığını Kur’an’da okunan Ali değil mi diyerek Sünnî görüşe karşı çıkmıştır

*Ölüm, aşk, dostluk, ayrılık, özlem ve haksızlıkları içeren şiirleri vardır, edebî yönü değil Halk şiirini iyi bilen Pîr Sultan’ın şiirlerinde saz şairlerinin nazım biçimi koşma önem vermiştir semâi nazımda güzel örnekler vermiştir. saz şairleri gibi yarım kafiyeyi tercih etmiş, bunu redif ses öğesini etkili kılmıştır.*Pir sultan Şiirlerini coşkuyla söylemiş ve halk konularına yer vermiştir, inançlarından tâviz vermemiş şiirlerinde konu bütünlüğünü korumuştur Pîr Sultan Anadolu Alevîleri’nin yedi büyük şairindendir şah Hatâî ve Kul Himmet’le en büyük üç şairden biridir. Pîrin en çok etkilendiği şair harai’dir; ikinci olarak Kaygusuz Abdaldan etkilenmiştir*Pîr Sultan şiirleri ilk defa Sadettin Nüzhet yayımlanmıştır 105 şiiri vardır Daha sonraki yıllarda şiirleri Abdallar’ın şiirleriyle karıştırılarak 400’ü aşmıştır. bunların 182’si Pîr Sultan’a aittir. Pîr Sultan adına vakıf, dernek ve cemevleri kurulmuştur. *Pîr Sultan Abdal’ın nefesleri Alevî-Kızılbaş Bektaşî âyîn-i cemlerinde okunagelmiştir. “Güzel âşık cevrimizi Çekemezsin demedim mi”; “Dağlar yâ Muhammed Ali çağırır” gibi nefesleri Sünnî tekkelerinde okunmuştur.
murataltug1985 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 01-20-2018, 09:15   #26
Kullanıcı Adı
murataltug1985
Standart
EN GÜZEL DUA ZİKİRDİR

ELİMİZİ SEMAYA KALDIRIYORUZ TÜM ŞEHİTLERİMİZE TÜM ÖLMÜŞLERİMİZE TÜM SEVDİKLERİMİZE VE TÜM İNSANLARA ALAHIN 99 İSMİ İLE İSTİYORUZ

ALLAH *ER-RAHMAN*ER-RAHİM**EL-MELİK*
EL-KUDDÜS*ES-SELAM*EL-MÜMİN*EL-MÜHEYMİN*
EL-AZİZ*EL-CEBBAR*EL-MÜTEKEBBİR*EL-HALIK*
EL-BARİ*EL-MUSAVVİR*EL-GAFFAR*EL-KAHHAR*
EL-VEHHAB*ER-REZZAK*EL-FETTAH*EL-ALİM*
EL-KABID*EL-BASIT*EL-HAFID*ER-RAFİ*EL-MUİZ*
EL-MÜZİLL*ES-SEMİ*EL-BASİR*EL-HAKEM*
EL-ADL*EL-LATİF*EL-HABİR*EL-HALİM*EL-AZİM*
EL-GAFUR*EŞ-ŞEKUR*EL-ALİYY*EL-KEBİR*
EL-HAFIZ*EL-MUKİT*EL-HASİB*EL-CELİL*
EL-KERİM*ER-RAKİB*EL-MÜCİB*EL-VASİ*
EL-HAKİM*EL-VEDUD*EL-MECİD*EL-BAİS*
EŞ-ŞEHİD*EL-HAKK*EL-VEKİL*EL-KAVİYY*
EL-METİN*EL-VELİYY*EL-HAMİD*EL-MUHSİ*
EL-MÜBDİ*EL-MUİD**EL-MUHYİ*EL-MÜMİT*
EL-HAYY*EL-KAYYUM*EL-VACİD*EL-MACİD*
EL-VAHİD*ES-SAMED*EL-KADİR*EL-MUKTEDİR*
EL-MUKADDİM*EL-MUAHHİR*EL-EVVEL*EL-AHİR*
EZ-ZAHİR*EL-BATIN*EL-VALİ*EL-MÜTEALİ*
EL-BERR*ET-TEVVAB*EL-MÜNTEKİM*EL-AFÜVV*ER-RAUF*MALİKÜL MÜLK*ZÜL-CELALİ VEL İKRAM
EL-MUKSİT*EL CAMİ*EL GANİY*EL-MUĞNİ
EL-MANİ*ED-DARR*EN-NAFİ*EN-NUR*
EL-HADİ*EL-BEDİ*EL-BAKİ*EL-VARİS*
ER-REŞİD*ES-SABUR*

Tüm şehitlerimize ve tüm ölmüşlerimize bir fatiha okuyalım

Bismillahirrahmânirrahîm.Elhamdü lillâhi rabbil'alemin Errahmânir'rahim Mâliki yevmiddin İyyâke na'budü ve iyyâke neste'în İhdinessırâtel müstakîm Sırâtellezine en'amte aleyhim ğayrilmağdûbi aleyhim ve leddâllîn amin

Rahmân ve Rahîm olan Allah'ın ismiyle.Hamd o âlemlerin Rabbi,O Rahmân ve Rahim,O, din gününün maliki Allah'ın.Ancak sana ederiz kulluğu, ibadeti ve ancak senden dileriz yardımı, inayeti.
Hidayet eyle bizi doğru yola,O kendilerine nimet verdiğin mutlu kimselerin yoluna; o gazaba uğramışların ve o sapmışların yoluna değil.
murataltug1985 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 01-20-2018, 09:15   #27
Kullanıcı Adı
murataltug1985
Standart
Kaynak vikipedi Pir Sultan Abdal

*asıl adı*Haydar*olan,*16. yüzyıl,*Alevi-Türk halk şairi*ve*ozanıdır.sivas Banaz köyünde Pir Sultan*heykeli vardır Şair ve mutasavvıftır Yaşamının Sivas Yıldızeli*ilçesinin*Çırçır*bucağına bağlı*Banaz*köyünde geçmiştir.*Sultan Süleyman*ile İran Şahı*Tâhmasb*zamanında yaşamıştır İran şahının tahriki ile Osmanlı Devletine isyana katılmış ve İrana casusluk yaptığı gerekçesi ile Hızır Paşa tarafından Sivas'ta İdam edilerek öldürülmüştür*Pir Sultan Abdal'ın ölümünün, 1587-1590 yıllarında asılmışdır Pir Sultan şiirlerinde*Allah,*İslam hz ali Muhammed,**On İki İmam*ve*Ehl-i Beyt sevgisini işlemiş sosyal konulara yer vermiş sosyal uyarıları işlemiştir. Çoğu şiirini*nefestir Alevi*bir şairdir *Hak-Muhammed-Ali*motifini kullanmıştır.*Alevi gelenekleriyle ve dergâhda yetişmiştir.
*Pir sultan Aleviliğe ve tekke eğitimine çağırmıştır Medrese*öğrenimini*Erdebil'de görmüş Divan Edebiyatı'ndan etkilenmemiştir.Pir Sultan Alevilerce*Yedi Ulu Ozan'dan birisidir. Osmanlıya karşıttır Deyişlerinde eski*Türk kültürünü*ve Alevi inancını yansıtır. Ölümünün etkisiyle adına şiirler ve sözler oluşturulmuştur. Anadolu halk kültüründe efsaneleştirilmiştir sünniliğe hz ömer ve hz osmana*Pir sultan Kangı kitapta var o Ömer ile Osman Kur'an'da okunan*Ali*değil mi?" beytiyle* Ömer*ve*Osman'ın kitapta yeri olmadığını ve sünniliğe karşıt olduğunu ifade etmiştir.
Sivas'ın*Hafik*ilçesinde*Pir Sultandan feyiz alan Sivas Valisi olan*Hızır Paşa tarafından idam edilmiştir
murataltug1985 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 01-20-2018, 09:16   #28
Kullanıcı Adı
murataltug1985
Question
Kaynak tdv islam ansiklopedisi.info
İMADETTİN ZENGÎ, (عماد الدين زنكي)

*İmâdüddîn Zengîler’in kurucusu ve ilk hükümdarıdır 1087 de Halep’te dünyaya geldi. Babası Sabyu boyundan İl-Turgan oğlu Aksungur, Sultan Alparslan zamanında Selçuklu hizmetine girmişti. Aksungur, Sultan Melikşah’ın ölümüyle başlayan taht mücadelelerinde Tutuş’u terkedip Berkyaruk’un safına geçti. Tutuş tarafından öldürüldü. Babası öldüğünde on yedi yaşındaki tek oğlu İmâdüddin, Halep Kalesi’ndeydi Musul Emîri Kürboğa “kardeşimin oğlu” dediği İmâdüddin’i himayesine alıp Musul’a getirdi.*İmâdüddin eğitimini Musul’da sürdürdü. İlk savaşını Âmid kuşatmasında verdi. Emir Kürboğa’nın ölümüyle Musul -Cezîre (Cizre) hâkimi Çökürmüşe geçti. Çökürmüş Zengî’yi himayesine aldı. Onun halefleri Çavlı ve Mevdûd b. Altuntegin zamanında da ilgi gören İmâdüddin, Musul Valisi Mevdûd’un 1111 ve 1113 yıllarındaki Haçlılar’a karşı düzenlediği seferlere katıldı. Musulda Sultan Muhammed Tapar’ın oğlu Mesud ve atabeg Emîr Ayaba’nın hizmetine girdi. Musul Valisi Aksungur onu kendisi adına Vâsıt’a ve Basra’ya gönderdi Irak Selçuklu Sultanı Muhammed Tapar 1124 te Vâsıt’ı ve Basra’yı ona iktâ etti.

*Abbâsî Halifesi Billâh, Selçuklu sultanlarına karşı savaştı. Sultan Sencer’in emriyle Bağdat’a girmek isteyen Irak Selçuklu sultanı hilâfet ordusunun direnişiyle karşılaştı. Bağdat’ı kuşatan Mahmûd Tapar, Zengî’nin yardımıyla şehre girdi. Zengî Vâsıt ile Basra’ya ilâveten Bağdat şahneliğine tayin edildi
*Sultan Mahmud, Musul ve diğer idaresindeki eyaletlerin valiliğine İmâdüddin Zengî’yi getirdi ve onu atabeg tayin etti. Zengî 19 Eylül 1127 de Musul’a geldi Musul Atabegliği Zengîlerin temelleri atıldı. Zengî Artuklu hâkimiyetindeki Cezîre Nusaybin, Sincar, Habur, Harran ve Halep’i ele geçirdi. Halep’e girince babasına hürmeten sevgiyle karşılandı Haziran 1128*Dımaşk Atabegi Tuğtegin, Haçlılar’la olan mücadelesinde Suriye’yi birleştirmek istiyordu; Haçlılar’a karşı savaş bu şekilde kazanılabilirdi. Zengî’nin yolun onunla kesişti Tuğtegin’in ölümüyle Zengî, Urfa Kontu Joscelin’le anlaştı Sultan Mahmud Zengî’ye “melikü’l-garb” unvanını verdi 1129*İmadettin Zengî Dımaşk Atabegi Böri’den Haçlılar’a karşı yardım istedi Böri, Hama valisi oğlu Sevinç’e kuvvetleriyle zengiye göndertti Ancak Zengî askerleriyle Halep’e gelen Sevinç’i hapse attırdı; böylece savunmasız bıraktığı Hama’yı ele geçirdi 24 Eylül 1130.

*Zengî, Antakya-Halep arasındaki Antakya Prinkepsliği’nin hâkimiyetindeki Esârib’i fethetti. Bu kale Halep ve yöresinin güvenliği bakımından çok önemli idi. Hârim’i kuşatan Zengî, Haçlılar’ın şiddetli direnişi ve Artuklu sınırındaki olaylar yüzünden kuşatmayı kaldırdı. Mardin-Nusaybindeki Serce’ye hücum etti. Dâvûd Sökmen in Timurtaş’ın 20.000 Türkmen askerini 4000 savaşçıyla mağlûp etti. Zengî Mardin’e bağlı Dârâ’yı zaptetti.*Abbasi Halifesi Billâh ile aralarında anlaşmazlık bulunan Hille Emîri Dübeys, Sarhadda atabeg Börinin kuvvetlerince yakalandı Halife Dübeys’in teslim edilmesini istiyordu. Ancak Zengî, Böri’ye 50.000 dinar ve oğlu ile kumandalarının serbest bırakılacağını söyledi. Böri dübeysi Zengîye teslim etti Dübeys Sultan Sencer’in emriyle serbest bırakıldı. *Sultan Mahmud’un ölümüyle 1131 de Irak Selçuklu tahtı mücadeleleri Halife Billâh’ın müdahaleleriyle şiddetlendi. Zengî’ Melik Alparslan adına hutbe okunması için abbasi halifesine başvurdu melikin yaşı küçüktü ve reddedildi. Sultan Mahmud’un yerine oğlu Dâvûd geçti. Muhammed Tapar kardeşi Selçuk Şah’a karşı Atabeg Zengî’yi kendi saflarında istiyordu. Zengî kabul etti Musul’dan yola çıktı. Atabeg Karaca ile yapılan savaşta Zengî yenildi.
murataltug1985 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 01-20-2018, 09:16   #29
Kullanıcı Adı
murataltug1985
Question
Kaynak tdv islam ansiklopedisi.info
İMADETTİN ZENGÎ, (عماد الدين زنكي)

*Sultan Sencer’in Rey’e gelmesiyle Mesud, halife ile kardeşi Selçuk Şah’a Sencer’e karşı birleşmeyi önerdi. yapılan anlaşmaya göre Mesud ırak selçuklu sultanı Selçuk Şah da onun veliahdı olacaktı, Irak abbasi halifesinin nâibi tarafından idare edilecekti Sultan Sencer’in adı hutbelerden çıkarıldı. Sultan Sencer, Zengî’den Bağdat’a yürümesini istedi. *halife, Zengî’yi etkisizleştirmek için Abbâsiye’de karargâh kurdu. Zengî halifeye hürmeten büyük bir kuvvete sahip olmasına rağmen Musul’a döndü. halife Musul’u kuşattı. Musul nâibi Nasîrüddin şehri başarıyla savundu Zengî hilâfet ordusunun ikmal yollarını kestii halife Bağdat’a dönmek zorunda kaldı. Zengî, Bağdat’a hediyeler gönderip halifeyle ilişkilerini düzeltmeye çalıştı

*Zengi Musul seferinde halifeyi destekleyenleri cezalandırmak istiyordu. Mardin Artuklu Beyi Timurtaş’la anlaştı Âmid yakınlarında Hasankeyf Emîri Dâvûd’u yenilgiye uğrattı 26 Nisan 1134 te Âmid’i kuşatıldı alınamadı. Halifeye yardım eden Emîr Humeydî’ye ait Akr ve Şûş kaleleri ele geçirildi. Âşib ve el-Cezîre’deki kalelerin hâkimi el-Hakkârî hediyeler gönderip eman diledi. *Sultan Sencer’in Irak Selçuklu tahtına tayin ettiği Sultan Tuğrul’un ölümüyle taht kavgaları alevlendi. Halife Müsterşid, Hemedan’da tahtındaki Mesudla Hemedan Dâymerc’deki savaşında mağlûp oldu esir düştü. Sultan Sencer’in emriyle savaş tazminatı ödedi serbest bırakıldi halife sultanın karargâhında Bâtınîlerce öldürüldü. *Ağustos 1135 te Humus’u kuşatan Musul’un yeni halife tarafından kuşatılmasıyla tekrar Musul’a döndü.Sultan Mesud yeni abbasi halifesi Billâh’tan savaş tazminatı istedi. Halife Bağdatta Mesud’a ittifak kurdu. Melik Alparslan adına hutbe okutacağı vaadiyle Zengî’nin desteğini sağladı. Ancak hutbeyi Dâvûd adına okutuldu Sultan Mesud, Haziran 1136 da Bağdat’ı kuşattı. Elli bir günlük kuşatmada halifenin ordusu dağıldı.Halife Billâh’ı yanına alarak Musul’a döndü.

*Sultan Sencer’in de onayı ile Halife Râşid azledilip Liemrillâh halife ilân edildi. Zengî abbasi Halifesi Râşide bağlı kaldı. Râşid-Billâh, Sultan Mesud’un kuvvetleri Musul’a ulaşmadan şehri terketti. Ancak İsfahan’da Bâtınîler tarafından. Zengî, Sultan Mesud adına hutbe okutarak Sencer’le olan anlaşmazlığa son verdi. Ve Humus üzerine yürüdü Mayıs 1137*Humusu alamayan Zengî, Haçlılar’ın elindeki Bârîn’i hedef aldı. Kudüs Kralı Fulk Zengî’nin baskınından güçlükle kurtarıldı Bârîn Zengî’ye emanla teslim oldu. Halep nâibi Savar, Kefertâbı ele geçirdi. Zengî, Dımaşk Atabegleri ile Artuklular’ın Haçlılar’a karşı mücadelesine ortak oldu Zengî, Dımaşk Atabegliği Börilere bağlı Humus’u kuşattı. imparator elçiliklerini iyi karşıladı emniyet içinde dönmelerini sağladı *İmparator Komnenos, Haçlılar’a vasallık yeminini hatırlatmak, Ermeniler’i itaat altına almak Zengî’yi bertaraf etmek için Antakya’yı kuşattı Çukurova’da Raimond ile anlaştı. Antakya imparatorluğa iade edilecek, Türkler’in elindeki Halep, Hama, Humus gibi şehirler zaptedilince Raimond’a bırakılacaktı. Zengî, Haçlılar’ı cezalandırmak için Sultan Mesud’dan yardım istedi düşmanın ilk hedefi Halep şehrini takviye etti. Haçlılar Halep’i üç gün kuşattıysa da alamadı 19 Nisan 1138
murataltug1985 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 01-20-2018, 09:17   #30
Kullanıcı Adı
murataltug1985
Standart
Kaynak tdv islam ansiklopedisi.info
İMADETTİN ZENGÎ, (عماد الدين زنكي)

*Haçlılar Esâribi aldılar Şeyzer’e yürüyen Ioannes şehri kuşattı, Şeyzer hâkimi Ebü’l-Asâkir’in verdiği parayla ülkesine döndü. savaşlardaki düşmanlığa rağmen Artuklu Beyi Dâvûd ve Diyarbekir bölgesinden Türkmen kuvvetleri Zengî’ye büyük destek verdiler. Sultan Mesud’un gönderdiği 15.000 kişilik Selçuklu ordusu imparatoru bölgeden çıkarttılar*Zengî, Bizans ordusunun çekilmesiyle Dımaşk topraklarına girdi. Dımaşk hâkimi Atabeg Mahmud’un annesi Zümrüt Hatun’la evlenip Humus’u çeyiz olarak Musul’a bağladı kendi kızını Mahmud’la evlendirdi Mayıs 1138 Haçlılar’ın zaptettiği Kefertâb, Esârib ve Bizâa’yı aldı Ekim 1138 Dımaşk Atabegi Mahmud bir süre sonra kendi adamları tarafından öldürüldü.
*Zengî Dımaşk topraklarına girdi Karısı Zümrüt Hatun’un teşviki ve Dımaşk’tan gelen davetlerle harekete geçti. Ba‘lebekte teslim olanları öldürtmesiyle güveni sarsıldı. Dımaşk’ta ciddi bir direnişle karşılaştı ve geri çekildi Dımaşk Atabegi Muhammed’in ölümüyle Zengî’yi yeniden harekete geçdi. Vezir Üner 20.000 dinar ödemek ve Banyas’ı Zengî’den alıp Haçlılar’a vermek şartıyla Kudüs Kralı Fulk’tan yardım istedi

*Dımaşk-Haçlı müttefik orduları Banyas’ı ele geçirdi şehir Haçlılar’a terkedildi. Zengî, Dımaşk’tan Hama’ya çekildi 1139 da ele geçirilen Ba‘lebek şehri Selâhaddîn-i Eyyûbî’nin babası Necmeddin Eyyûb’a iktâ edildi. Dımaşk’ı kuşatan Zengî gördüğü mukavemetle hutbenin kendi adına okunmasını istedi ve Musul’a döndü.*Zengî, Kıpçakoğlu Arslan Taş’ın elindeki Şehrizor’u topraklarına kattı Temmuz 1140 sonra Artuklu ve Haçlı anlaşmazlıklardan yararlanıp Musula yöneldi. Hasankeyf Emîri Dâvûd’a ait Behmerd’i aldı Mardin Beyi Timurtaş, Zengî’ye bağlılığını bildirdi zengi Hakkâriye ilerledi. Âşib Kalesi’ni yıktırdı kendi adına İmâdiye kalesini inşa ettirdi.
*Zengî’nin Musul nâibi Nasîrüddin Çakır Hezebânî Kürtleri’ndeki Bitlis ve Za‘ferân kalelerini fethetti. Van gölünün güneybatısındaki Hizan’ı, Âmid’e bağlı Mâden’i zapteden Zengî, Hasankeyf Artukluları’nı sıkıştırdı hasankeyf Zengî’ye karşı Anadolu Selçuklu Sultanı I. Mesud ve Urfa Kontu Joscelin ile antlaştı. Zengî Habur Ergani, Çermük, Tulhum, Tel Mevzen, Tanza ve Siirt gibi yerleri hâkimiyeti altına aldı 1144
murataltug1985 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı





2007-2023 © Akparti Forum lisanslı bir markadır tüm içerik hakları saklıdır ve izinsiz kopyalanamaz, dağıtılamaz.

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir.
5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi ve görüşlerinizi " iletişim " adresinden bize gönderirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır.




çarşamba çilingir webmaster blog çarşamba pasta

çarşamba koltuk yıkama çarşamba webtasarım